Thursday 13 October 2016

Aujourd'hui

- We started with a Kahoot! on textures.
- We went over some general feedback about what you wrote yesterday:

- great vocabulary usage! :)
 - you can just describe the lines and forms that you see, you don’t have to say what it IS (mountains, rocks... use the vocabulary you know!)
- many of you used “pour représenter” (don’t forget the “er”!) (other examples to make it less repetitive: démontrer, créer, symboliser)
- utilise! You all used this word (great!) Here’s some more ways to say something similar so it’s not so repetitive. L’artiste… ajoute, met, dessine, peint 
- watch out for adj agreement (m/f/pl) and articles (le/la/les, un/une/des!)

---------------------------------

 Let’s correct some of our mistakes together

 ce/cet/cette/ces 
- “ce oeuvre” -> cet oeuvre (masc, vowel) 
- “cette lignes” -> ces lignes (plural)

 colours:
 - “l’artiste utilise blanchâtre rose” -> l’artiste utilise le rose blanchâtre 
 - “pour représente bleu la confusion” -> pour représenter la confusion, l’artiste ajoute le bleu (la couleur bleue)
 - “le brun sont différent” -> le brun est différent. 
- “l’artiste utilise bleu blancatre et brun fonce” -> l’artiste utilise le bleu blanchâtre et le brun foncé

lines and forms:
- “l’artiste utilise une ligne vertical” -> l’artiste utilise une ligne verticale 
 - “pour démontrer bonheur l’artiste utilise lignes ondulés” -> pour démontrer le bonheur l’artiste utilise les lignes ondulées 
- “l’artiste utilise une ligne zigzag” -> l’artiste utilise une ligne en zigzag

 texture:
- “la texture rugueux et crayeux” -> la texture est rugueuse et crayeuse

---------------------------------

- You learned about conjunctions (connectors: they link ideas together in one sentence) and adverbs (to start your sentences! firstly, then, next...) -- See class Quizlet

- You did p. 22 in the cahier to practice, we went over the answers



- We watched this video, and described it as a class. "Premièrement, l'artiste ajoute la couleur jaune. Ensuite, il ajoute le bleu verdâtre. Puis, il met les lignes courbes pour démontrer la joie.... etc."

DEMAIN (tomorrow), you will be doing another writing activity. Please look over your notes tonight, try to add conjunctions and adverbs tomorrow to make your writing flow more smoothly! (and take care to avoid the mistakes we corrected today!)

N'oubliez pas de faire Duolingo!